-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:3664 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:17

كالبد مثالي چيست؟

كالبد مثالي يا بدن مثالي، بدن و قالبي شگفت آور و متفاوت با بدن مادي و زمخت جسماني، اما شبيه و مثال آن است. اين، همان بدني است كه با كانفس تعلق روح به بدن، در هنگام خواب و روياي صادق ما را با خود به عوالم بالا ميبرد.

بدن و قالب مثالي كه در خواب داريم از جهاتي با بدن مثالي برزخي شباهت و از جهاتي تمايز و تفاوت دارد. قالب مثالي برزخي كاملتر از قالب مثالي در خواب است و بصورت يك واقعيت عيني در نظام واقعي برزخ ظهور ميكند. اين قالب مثالي، بدني لطيف و بسيار كاملتر از بدن مادي ميباشد.

به عبارت ديگر بدني مناسب با شرايط و ويژگيهاي برزخ كه بسيار كاملتر و وسيعتر و بالاتر از نظام ماده ميباشد.

بدن و قالب مثالي در حقيقت، باطن و جوهر بدن مادي است چرا كه بدن مادي انسان دو طرف و دو جنبه دارد كه كي متغيير و متجدد و فاني است به طوري كه آني به يك حال باقي نميماند و لاينقطع اجزا او ميميرد و از نو زنده ميشود. اما بدن مثالي و برزخي ثبوت و دوام دارد و در عالم بالا محلي براي تكميلات او باقي است.

ابي بصير از امام صادق ( نقل ميكند كه فرمودند:

ران الارواح في صفه الاجساد، في شجره في الجنه تعارف و تسائل.

ارواح نسانها در عالم برزخ به صورت اجساد دنيوي در شجرهاي در بهشت هستند، همديگر را ميشناسند و با يگديگر گفتگو ميكنند.

تعبير امام( در مقابل بيان ابدان برزخي در اين روايت تعبير بخصوصي است كه حكايت از نهره وجودي ابدان برزخي ميكند، زيرا امام( ميفرمايند:

ران الارواح في صفه الاجساد يعني ارواح در صفت اجساد دنيوي است و اين جمله معني تمثل را ميدهد و اين كه ارواح در نظام برزخي به صفت اجساد دنيوي ظاهر ميشوند و در يك كلام ارواح در دنيا نيز داراي تمثل برزخي هستند كه با قطع رابطه كامل با بدن مادي و خاكي، با بدن برزخي خود به ظهور كامل ميرسند.

برگرفته از معاد يا بازگشت بسوي خدا، ج 1، استاد محمد شجاعي.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.